Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Test link

Robotu Anlamak



Uzun zamandır aklımda olan bir projeyi bugün itibariyle hayata geçiriyorum. 3 senedir kullanmakta olduğum Android işletim sistemiyle ilgili kısa bir yazı dizisi hazırlamaya karar verdim. Android kullanırken yaşadığım sıkıntıları ve bu sıkıntılara bulduğum çözümleri buradan sizinle paylaşıyor olacağım. Zibilmilyon tane Android sitesi hem ingilizce hemde Türkçe olarak yayın yapıyor zaten. Bu konuyla ilgili birsürü forum mevcut ve gerek sitelerde gerekse forumlarda çok yararlı bilgiler yer alıyor.

Bu yazıyı yazmamın bir nedeni var o da şu : "Ben size söylemiştim !" diyebilmek. İleride başıma gelebilecek olaylara/eleştirilere karşılık bu yazıyı yazıyorum. Gerek Türkçe gerekse ingilizce kaynaklardan okuduklarımı deneyerek sorunlarımı çözmeye çalışıyorum. Android marketten aklıma estikçe program yüklüyor ve deniyorum. Hatta beğendiğim programları korsan bir şekilde kullanabilecekken para verip lisansıyla satın alıyorum. Hatta elimde şu anda kullanmadığım ama zamanında kullandığım için para verip satın aldığım birçok uygulama da mevcut. Programları denerken ve birbirleriyle karşılaştırırken kendi kullanım alışkanlıklarıma göre yorum yapıyorum. Benim önerdiğim veya bu program diğerine göre daha kullanışlı dediğim programlar zamanla işlevselliğini yitirebilirken önermediğim programlar daha işlevsel bir hale gelebilir. Bu gayet normal. O yüzden eğer yazdığım yazılarla, yazdığım tarihten çok daha ileriki bir tarihte karşılaşırsanız lütfen yorum yapmadan önce bu söylediklerimi aklınıza getirin.

Tekrar belirtmek isterim ki burada yazdıklarım sadece benim kullanma alışkanlıklarım ve zevklerimle ilgili olduğu için %100 size uyacak diye bir durum yok. Hatta kullandığımız cihazlar muhtemelen farklı olacağı için sizin cihazınıza uyacak diye de birşey yok. O yüzden lütfen "Benim telefonum/tabletim bu buna çözüm bul" şeklindeki isteklerinizi çözemezsem bana kızmayın. Her sorunu çözeceğim gibi bir iddiam tabiki yok ama Lg, Htc , Sony , Samsung ve Asus marka Android işletim sistemi kullanan cihazları kullandığım için bir fikrim olabilir.

Android işletim sistemiyle Apple'ın IOS unu karşılaştırmak pek de adil değil bence. Apple'ın programlarının daha stabil, daha kaliteli olması gayet doğal bana göre. Çünkü Apple çıkardığı Iphone'ların çok büyük bir kısmında aynı ekran çözünürlüğünü kullandı. Zaten Ipad'lerin büyüklüğü de standarttı. Son zamanlarda farklı ekran boyutlarında ürün çıkartmış olsa da IOS işletim sistemi kullanan cihazların ekran büyüklükleri , donanımları , telefon özellikleri aynı. Hal böyle olunca donanım özellikleri belli bir cihaza program yazmak daha kolay. Bugüne kadar üretilen Iphone'larla Ipad'lerin sayısı 20 yi bulmaz. Sonuçta hemen hemen aynı özelliklere sahip telefonlardan bahsediyoruz. İşin Android kısmı ise çok karışık. Çünkü sadece tablet ve telefondan değil Televizyon , medya oynatıcıdan ve değişik birçok cihazdan bahsediyoruz. Ayrıca hepsinin donanım özellikleri 3 aşağı 5 yukarı aynı da değil. Telefonların kullandığı donanımlar ve ekran çözünürlükleri de çok farklı. Hal böyle olunca her donanıma , her çözünürlüğe uyum sağlayabilecek program yazma zorunluluğu oluyor. Program yazarken odaklanma gereken birçok problem var. Sırf saydığım bu nedenlerden ötürü karşılaştırma yaparken Iphone'la daha adil olmak gerekiyor.

Son olarak Android işletim sistemini seviyorum. Çok da memnunum açıkçası. Sevdiğim bir konu hakkında blog yazmamdan daha doğal da birşey olmamaz. Bu yazıyla Android yazı dizisine başlamış olduk. Takipte kalın ...
1987 yılında İzmir'de doğmuş, Karşıyaka'da büyümüş ve hayatı boyunca hobilerinin peşinden koşmuş insan. Zamanında profesyonel aşçılık yapan, fotoğrafçılığa ve teknolojik her türlü zavazingoya…

Yorum Gönder

© Serdar Yavuz '7. All rights reserved. Developed by Thanks to