Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Test link

Facebook ile Dünyayı Kurtarmak




İnsanların interneti ve internet servislerini kullanım şekli değişiklik gösteriyor. Facebook , Twitter , Instagram gibi şu anda popüler olan servislerin kullanım şekli ve önemi de herkes için ayrı. Instagram arkadaşlarınla ve bütün Dünyayla fotoğraflarını paylaştığın bir site. Yani en azından pek sık kullanmamama rağmen ben bu amaçla kullanıyorken , taraftarı olduğum kulüp Fenerbahçe takımdan haberleri , eğlenceli vidyoları ve yeri geldiği zaman reklam amaçlı olarak kullanıyor.


Bu her ne kadar uç bir örnek olsa da sonuçta farklı kullanım amaçlarını göstermesi açısından güzel bir örnek. Bu konuyu yazmamdaki sebep benim de rahatsız olduğum bir konuya cevap vermek. Sezer'in yazdığı en son yazıdan sonra --"Sürekli oyun isteği gönderen adam"-- bende rahatsız olduğum şeylere cevap yazmak istedim.Sezer'in yazısının başlangıcına bakıldığında bu yazı Sezer'e cevap vermek yada tabiri caizse "Diss Atmak" gibi algılanabilir. Ama Sezer'in yazısının tamamını okuyanlar zaten cevap vermek için yazılan bir yazı olmadığını anlayacaklar.


Evet itiraf ediyorum Sezer'e ve sizlere devamlı oyun istekleri gönderen insan benim. Evet tam karşınızda duruyorum domates fırlatabilirsiniz. Facebook'ta bildirim ekranının altında bildirim olarak çıkan şeyin sizi bu kadar rahatsız etmesini anlamak da mümkün değil. Daha doğrusu benim anlamam mümkün değil. Facebook'u hangi amaçla kullanıyorsunuz benim merak ettiğim şey bu. Arkadaşlarınızla iletişimde kalmak en popüler cevap olacak. İkinci en popüler cevap da Oyun oynamak olacaktır. Tabiki bu iki amaç haricinde milyonlarca amacınız olabilir. Farklı amaçlar için Facebook'u kullanıyor olabilirsiniz. Buna saygı duyuyorum ama en çok kullanılma şekli sonuç olarak bu ikisi.

Facebook'ta gerçekte hiç oyun oynamayan ama teknik açıdan çoğu Facebook oyununu oynayan benim için de durum ikinci şık. Facebook benim için Annem'in oyun yeri. Facebook'un benim için ikinci sıradaki kullanım amacı da arkadaşlarımla iletişimde kalmak. Aslında Facebook üzerinden hiç ama hiç oyun oynamıyorum. Gördüğünüz bütün oyun istekleri , oyunda elde edilen başarılar anneme ait. Annem kendi hesabı da dahil olmak üzere birçok hesaptan oyun oynuyor. Tabii ki benim hesabımın kullanılmasıyla ilgili bir derdim yok. Ama oyun bildirisi giden arkadaşlarım nedense küplere biniyorlar. Ya arkadaşım bildirimde 3 yazınca 5 yazınca ne değişiyor. Hangi müjdeli haberi Facebook gibi bir siteden bekliyor olabilirsin ki ? Bu bildirimler nasıl seni bu kadar rahatsız ediyor ? Cep telefonuna zırt pırt oyun istekleri mi geliyor ? Eğer geliyorsa Facebook uygulamasının ayarlarından hangi bildirimlerin telefonuna gelip gelmeyeceğini ayarlayabilirsin. Madem para verip de Cem Yılmaz'ın da dediği gibi Uzaya gidilecek teknolojiye sahip olan telefonu aldın , yine Cem Yılmaz'ın da dediği gibi kullanmayı öğreneceksin. Eğer internete girdiğinde bu bildirimleri görüyorsan ve bu olaydan rahatsızsan benim sana kişisel önerim beni arkadaş listenden çıkarmak olacak. Benim için sorun yok çok canını sıkıyorsam silebilirsin.


Sonuçta Facebook'tan Dünyayı kurtarmak gibi bir planım yok. Sizinde olmasın bu kadar kasmayın, bu kadar abartmayın Facebook'u ...
1987 yılında İzmir'de doğmuş, Karşıyaka'da büyümüş ve hayatı boyunca hobilerinin peşinden koşmuş insan. Zamanında profesyonel aşçılık yapan, fotoğrafçılığa ve teknolojik her türlü zavazingoya…

Yorum Gönder

© Serdar Yavuz '7. All rights reserved. Developed by Thanks to