Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Test link

Android vs. Nokia ve Windows Phone

Konunun başlığına bakınca direk Nokia'nın son Windows işletim sistemli telefonlarını eleştireceğimi falan düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Bu yazı tamamen bir hodri meydan yazısı. Zamanında Sezer'e meydan okuyup Android Nokia'ya karşı yazısı yazacağım demiştim. Sezer de yaz ulan şeklinde beni gaza getirmiş hatta ve hatta Eser de benim telefonum da Windows Phone hahayt diyerek olaya yeni bir boyut kazandırmıştı. O günden sonra hiç uyuyamadım. Yemeden içmeden kesildim. Hız kesmeden araştırmalara başladım. Acaba Nokia'nın symbian işletim sistemli telefonları ve Windows 6 işletim sistemli (evet hacılar sonrasında 6.5 ve şu andaki işletim sistemi çıktı) cep telefonları Android'den daha iyi olabilir miydi ? İçim içimi kemiriyor bu söylentiler gerçek olabilir mi ? Acaba Sezer Nokia telefonuna Whatsapp'ı yükleyip çatır çatır arkadaşlarına mesaj atarken beni düşünüp gülüyor muydu ? Veyahut Eser telefonuna Garmin'in navigasyon programını kurup etraftaki en gözde eğlence mekanlarında gününü gün mü ediyordu ?  Hatta bunları da geçtim. Sezer aynı Nokia telefonuna Foursquare'i kurup otobüs duraklarının mayorluklarını kapıp tüm İstanbul'a tek başına kafa mı tutuyordu. Yuh artık ! Bunların hiçbirine tahammülüm yoktu. Antalya'dan İzmir'e kadar araştırmalarda bulundum. Google'da bakmadığım yer, forum (meydan anlamına da geliyormuş), site, apartman vs. kalmadı. Neyse lafı fazla uzatmadan karşılaştırma kısmına gelelim artık.


Nokia gün geçtikçe pazar payını kaybeden ve sadece birkaç ülkede tutunmaya çalışan bir marka.  Zamanında ülkemizde de cep telefonu dendiğinde ilk akla gelen Symbian işletim sistemiyle çok büyük bir başarı elde eden bir firma. Teknolojinin gelişmesi, Apple ve Google gibi iki büyük oyuncunun piyasaya girmesiyle artık eski günlerinden çok uzakta. Ekonomik sıkıntıların da etkisiyle Symbian işletim sisteminden vazgeçmek zorunda kaldı. Google yerine Windows ile antlaşma imzalayarak eski günlerine geri dönmeye çalışıyor. Başarılı olabileceğine pek imkan vermesem de Nokia seçimini yaptı. Merakla olacakları bekliyorum.

Windows Mobile aslında piyasadaki en eski mobil işletim sistemi. Tabii ki benim bildiğim kadarıyla. Biraz araştırma yapmam lazım bu konuda. Blackberry RIM belki Windows Mobile kadar eski olabilir ama pek ihtimal vermiyorum açıkçası. Akıllı telefon pazarında ilk olarak giriş yapan oyuncunun Windows olduğunu varsayarak yazıma devam ediyorum. Ele alacağım sürüm Windows Mobile 6 ve Windows Mobile 6.5 . Bu eleştiri hiç adil bir eleştiri olmayacak çünkü bu iki yaşlı işletim sistemini günümüz şartlarına göre eleştireceğim. Çünkü Sezer ve Eser böyle istedi :D

Symbian işletim sisteminin geliştirilmesi çoğumuzun bildiği gibi sona ermedi. Nokia symbian işletim sisteminin fişini çekmedi. Hesaplı modellerinde symbian kullanmaya devam edecek. Bu haber Nokia ve symbian için verilebilecek tek iyi haber. Çünkü Nokia amiral gemisi olarak adlandırdığımız modellerinde Windows Mobile işletim sistemi kullanıyor. Yazılımcılar da symbian yerine daha popüler olan Android ve Ios (Apple) gibi işletim sistemlerini tercih ediyorlar. Yani eski Nokia telefonlarının pabucu dama atılmış durumda.

Windows Mobile 6 ve 6.5 sürümleri için de durum pek farklı değil. Yeni nesil Windows Mobile için 6 ve 6.5 sürümlerinin marketini kapatan Windows tüm dikkatini yeni sürüme vermiş durumda. Bu yüzden eski windows mobile kullanıcılarının resmi olarak program indirebilecekleri bir market yok. Program yüklenemeyen bir işletim sistemi, artık beni bırak diye bas bas bağıran bir işletim sistemi.

Bu yazıyı yazmamdaki neden Android işletim sistemli telefon almak isteyen iki yakın arkadaşıma takılmak ve selam göndermek. Alın artık Android işletim sistemli bir telefon da biraz Android muhabbeti yapalım dedim :D
1987 yılında İzmir'de doğmuş, Karşıyaka'da büyümüş ve hayatı boyunca hobilerinin peşinden koşmuş insan. Zamanında profesyonel aşçılık yapan, fotoğrafçılığa ve teknolojik her türlü zavazingoya…

Yorum Gönder

© Serdar Yavuz '7. All rights reserved. Developed by Thanks to