Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Test link

Yurdum İnsanının Nokia Takıntısı

             Türk milletinin Nokia telefon kullanma merakı beni öldürecek kardeşim. Sanki bu piyasada başka telefon yokmuş gibi herkesin elinde Nokia telefonlar var. Bir araştırma yapsalar insanlara sorsalar "Piyasadaki en iyi telefon markası hangisi" diye eminim çok büyük bir çoğunluk Nokia diyecektir.
            
          Yıllardan beri pazar lideri durumunda olan Nokia bu durumdan tabiki memnundur ama ben değilim. İnsanlardaki Nokia aşkını anlamakta güçlük çekiyorum. Adeta bir marka takıntısı oluşmuş insanlarda. Cep telefonu alırken illa ki Nokia'nın modelleri inceleniyor. 
           
Nokia'nın CEO'su Stephan Elop amcamız demiş ki : "Yanıyoruz !" Adam açıklamasında Nokia'nın çok zor günler geçirdiğini, 2007'de üretilen Apple iPhone'a rakip bir telefon hala üretemediklerini , Android'in işletim sistemi liderliğini Nokia'nın Symbianının elinden aldığını söyledi. Durum böyleyken hala Nokia'yı Dünyanın en büyük ve en iyi telefon üreticisi ilan eden insanların aklına şaşırıyorum.

Stephen Elop
Bu yazıyı yazarken de şu yanlış anlaşılmasın. Ben kimse Nokia kullanmasın kardeşim demiyorum. Sadece biraz gerçekçi olun diyorum. Bir Sony Ericsson marka telefonla aynı özellikte olan ve hatta daha az özelliği bulunan bir Nokia modeline daha fazla para vermeyin. Dünya sadece Nokia'dan ibaret değil. Bu piyasada Sony Ericsson gibi Samsung gibi güçlü oyuncular da var. 

Symbian işletim sistemini öve öve bitiremeyen Nokia fanatikleri de şu anda hayal kırklığı yaşıyorlardır. Çünkü Nokia artık Symbian işletim sistemiyle yola devam etmeyecek gibi görünüyor. Microsoft ile anlaşıp Windows Mobile işletim sistemli telefon yapacaklar. Demek ki Symbian da öyle ahım şahım birşey değilmiş.

Her sene insanların cep telefonu değiştirdiği bu toplumda, cep telefonu sektörünün içerisinde olan bir operatörde çalışan bir bayanın Amerika'nın en bilindik PDA markalarından biri olan ve Türkiye'de de son yıllarda iyi bir satış grafiği yakalayan bir telefon markasına (HTC'den bahsediyorum) "Bu telefon çin malı mı?" demesi beni bu yazıyı yazmaya iten en büyük nedendir. Ne Nokia'ya ne de başka bir markaya garezim var. Sadece biraz gözünüzü açın ve etrafınıza bakın. Bu piyasada sadece Nokia yok !!!

1987 yılında İzmir'de doğmuş, Karşıyaka'da büyümüş ve hayatı boyunca hobilerinin peşinden koşmuş insan. Zamanında profesyonel aşçılık yapan, fotoğrafçılığa ve teknolojik her türlü zavazingoya…

Yorum Gönder

© Serdar Yavuz '7. All rights reserved. Developed by Thanks to